W ostatnim czasie, teren wokół sklepu Biedronka na ul. Lipowej został wyposażony w znaki informujące o wprowadzeniu systemu płatnego parkowania. Nawet jeśli te tablice były jeszcze zakryte folią, co sugerowało, że nie są jeszcze obowiązkowe, niepokoiło to klientów, którzy natychmiast zaczęli poszukiwać maszyny do wydawania biletów parkingowych. Nikt bowiem nie chciał narażać się na ryzyko zapłacenia surowej grzywny za brak biletu. Obecnie już uruchomiono odpowiedni biletomat.
Parkometry instalowane przy sklepach mają na celu zapewnienie każdemu klientowi sieci, który przybywa samochodem, dostępności wolnych miejsc parkingowych. Decyzja o wprowadzeniu takiego rozwiązania jest zawsze rozważana indywidualnie i wynika z potrzeby zwiększenia rotacji na parkingach w lokalizacjach o dużym natężeniu ruchu – mówi Monika Adamowicz, regionalny menedżer działu nieruchomości makroregionu sieci Biedronka.
Na niektórych parkingach przy sklepach sieci Biedronka klienci mają możliwość parkowania za darmo podczas robienia zakupów. Tak będzie również przy ul. Lipowej 35 w Gliwicach, gdzie przez 90 minut parkowanie będzie bezpłatne – dodaje menadżerka.
Na drzwiach wejściowych do sklepów, które wprowadziły płatne parkowanie (darmowe dla klientów), umieszczona jest informacja o konieczności odebrania bezpłatnego biletu parkingowego i pozostawienia go za szybą pojazdu. To obowiązkowe zadanie może być uciążliwe dla klientów, ponieważ wymaga podejścia do automatu z biletami i następnie powrotu do samochodu. Wygląda na to, że ta czynność będzie niezbędna, aby uniknąć sporej kary za brak biletu, która wynosi 150 zł.