Postępy budowy Gliwickiego Parku Techniki: Nowa strefa innowacji na horyzoncie!

Gliwicki Park Techniki, Technologii i Edukacji Lotniczej jest jednym z kluczowych projektów Górnośląskiego Akceleratora Przedsiębiorczości Rynkowej, który ma na celu przekształcenie zdegradowanych terenów w dynamiczną strefę inwestycyjną. Położony obok lotniska, park ten ma przyciągać inwestorów oraz wspierać rozwój innowacji technologicznych.

Postęp prac nad Gliwickim Parkiem Techniki

Prace budowlane nad Gliwickim Parkiem Techniki są już zaawansowane i zgodne z harmonogramem. Inwestycja, której wartość przekracza 73 miliony złotych, obejmuje przekształcenie ponad 10 hektarów terenów w pełni przygotowanych do przyjęcia nowych inwestycji. Obecnie trwają intensywne prace nad infrastrukturą, w tym drogami wewnętrznymi, wodociągami oraz kanalizacją. Firma Ters, odpowiedzialna za realizację projektu, zakończyła już kluczowe etapy związane z odwodnieniem, drenażem i instalacjami elektrycznymi.

Nowoczesna infrastruktura i planowanie przestrzenne

Jednym z istotnych elementów projektu jest budowa zbiornika retencyjnego o pojemności 770 m³. Planowane są również oświetlone drogi dojazdowe, które połączą północne tereny inwestycyjne z nowymi obszarami w południowej części lotniska. Gliwicki Park Techniki ma stać się centrum innowacji, szczególnie w sektorze lotniczym, co przyczyni się do stworzenia nowych miejsc pracy i rozwoju lokalnej gospodarki. Zakończenie całego projektu zaplanowano na wrzesień 2026 roku.

Ambitne plany produkcji lotniczej

Gliwice nie ograniczają się jedynie do budowy nowoczesnego parku technologicznego. W planach jest uruchomienie produkcji samolotów treningowych już w 2025 roku. Dwie firmy, Artus Aircraft oraz MODENA Group Sp. z o.o., będą działać na terenie parku, w nowo powstałej hali produkcyjnej. Zlokalizowana na działce o powierzchni jednego hektara, hala ta stanie się sercem produkcji lekkich samolotów AT-5 i AT-6. Samoloty te, zaprojektowane przez Tomasza Antoniewskiego, mają spełniać potrzeby zarówno szkoleniowe, jak i biznesowe.

Przyszłość lotnictwa w Gliwicach

Nowe modele samolotów, AT-5 i AT-6, będą w stanie zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na rynku. AT-5, trzyosobowy samolot, ma zastąpić popularny model AT-3, który był intensywnie użytkowany przez Akademicki Ośrodek Szkolenia Lotniczego Politechniki Śląskiej. AT-6 to z kolei czterosilnikowy samolot dyspozycyjny, który wyróżnia się innowacyjnymi rozwiązaniami aerodynamicznymi. Gliwicki zakład planuje roczną produkcję około 80 samolotów, co stanowi znaczący krok naprzód dla polskiego przemysłu lotniczego.

Gliwicki Park Techniki, Technologii i Edukacji Lotniczej jest nie tylko inwestycją w infrastrukturę, ale także w przyszłość regionu i rozwój nowoczesnych technologii lotniczych. To projekt, który ma potencjał, aby stać się centrum innowacyjności na mapie Górnego Śląska.

Dodaj komentarz