Na obszarze Gliwic znajduje się blisko 440 kilometrów dróg, które nieustannie wymagają różnego rodzaju napraw. Ostatnio upłynął termin składania ofert w przetargu na podjęcie się tego zadania przez następne dwa lata, do którego wpłynęły dwie propozycje cenowe.
Zamówienie publiczne na wykonawcę utrzymania dróg ogłoszone zostało w poprzednim roku. Podmiot, który zostanie wybrany, będzie odpowiedzialny za przeprowadzenie całości niezbędnych działań technicznych, aby zapewnić drogom dobrą kondycję. Ponadto, zadania obejmują likwidację wszelkich potencjalnych zagrożeń oraz prowadzenie całodobowej obsługi technicznej, również w dni świąteczne. Dodatkowo, wykonawca będzie musiał zabezpieczyć zgłoszone uszkodzenia mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa publicznego.
Zamówienie obejmuje prace związane z utrzymaniem dróg, ulic, chodników, obiektów inżynierskich i innych urządzeń i budowli powiązanych z siecią dróg publicznych. Długość zarządzanych przez zamawiającego dróg wynosi 439,31 km, w tym 52,76 km dróg krajowych, 21,58 km dróg wojewódzkich, 130,27 km dróg powiatowych i 234,70 km dróg gminnych, jak wynika z dokumentacji przetargowej.
Chęć podjęcia się tego zadania zgłosiły dwa podmioty ekonomiczne. Miejska firma Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów złożyła ofertę na kwotę 40,1 mln złotych. Konkurencyjna propozycja pochodzi od konsorcjum firm: Silesia Invest Sp. z o.o. Szmitka Kamiński Sp.k. (z Gliwic) i ETA EURODROGI Sp. z o.o. (z Dąbrowy Górniczej), które zaoferowały swoje usługi za niespełna 38 mln złotych.
Realizacja zamówienia ma trwać 24 miesiące od momentu rozpoczęcia lub do momentu wykorzystania przeznaczonych na to środków finansowych przez Zamawiającego (ZDM), w zależności co nastąpi pierwsze.
O utrzymanie dróg wewnętrznych na terenie Gliwic dba PRUiM. Przetarg na te usługi odbył się jeszcze w ubiegłym roku, a jedyną ofertę złożyło PRUiM. Estymowany koszt przedsięwzięcia, które ma trwać dwa lata lub do wykorzystania funduszy, wynosi nieco poniżej 9,2 mln złotych.