W Gliwicach, funkcjonariusze lokalnej jednostki policji zdołali schwytać lub zidentyfikować siedmiu przestępców odpowiedzialnych za różnego rodzaju czyny karalne. Wśród oskarżonych znaleźli się indywidualni sprawcy posiadający znaczące ilości substancji narkotycznych, wykonujący akty przemocy domowej, ignorujący sądowy zakaz prowadzenia samochodu, dopuszczający się stalkingu, naruszający nietykalność cielesną interweniujących funkcjonariuszy policji, wydających groźby karalne oraz nękających innych. Ponadto, pod wpływem alkoholu kierowali pojazdami.
Policja przyjęła dodatkowo dwa zgłoszenia o zaginięciu dwóch mężczyzn. Po nasilonych poszukiwaniach udało się odnaleźć jednego z nich, natomiast drugi nadal jest przedmiotem intensywnych poszukiwań. Funkcjonariusze zatrzymali również jedną osobę, która była ukrywała się, aby uniknąć wykonania orzeczonej przez sąd kary pozbawienia wolności.
Pomimo tych sukcesów, zastanawiające mogą być incydenty dotyczące oszustw, które miały miejsce w mieście. Cztery młode osoby padły ofiarą takich działań tylko w ciągu jednego dnia. Policja przyjęła zawiadomienia o tych przypadkach i podjęła dochodzenia. Wśród nich znajduje się historia 32-letniego mężczyzny, który został wprowadzony w błąd przez osobę podszywającą się pod pracownika banku. Mężczyzna ten, na skutek manipulacji, stracił prawie 100 tysięcy złotych.
Inne osoby oszukane to 23-latek, który podczas sprzedaży na portalu OLX został poproszony o podanie kodów BLIK przez rzekomego kupca, co pociągnęło za sobą stratę 9500 złotych. 21-latek stracił 1300 złotych po udostępnieniu kodu BLIK osobie podszywającej się za jego kolegę na platformie Messenger. 40-letnia kobieta straciła ponad 90 tysięcy złotych na skutek oszustwa ze strony osoby podającej się za „syryjskiego lekarza” w internecie.
Zarówno te, jak i wiele innych spraw są obecnie prowadzone przez policjantów specjalizujących się w tego typu przestępstwach. Policja apeluje do społeczeństwa, aby czytało ostrzeżenia, korzystało z poradników dostępnych w internecie i uczyło się na błędach innych. Każda sytuacja, w której otrzymujemy niespodziewany telefon, informację o zagrożonych oszczędnościach, prośbę o podanie kodów BLIK lub występuje wątpliwa transakcja, powinna wzbudzić naszą skrajną nieufność.