W dobie dynamicznych zmian społecznych i technologicznych umiejętność prowadzenia konstruktywnej debaty nabiera szczególnego znaczenia. Tym razem uczniowie Szkoły Podstawowej w Brzezince mieli okazję uczestniczyć w wyjątkowym wydarzeniu, które pozwoliło im rozwijać zdolności argumentacyjne i krytyczne myślenie. Pod czujnym okiem dr. Jakuba Prusia z Uniwersytetu Ignatianum w Krakowie, młodzież zmierzyła się z kontrowersyjnymi tematami w ramach tzw. szybkiej debaty. Wyzwanie polegało na przedstawieniu swoich argumentów w sposób kreatywny i z poszanowaniem dla oponenta, a także na konieczności zmieszczenia się w 60-sekundowym limicie czasu. Ta wyjątkowa forma debaty skutecznie kształtuje umiejętności otwartości oraz elastycznego myślenia.
Urok debaty krakoskiej
Innym formatem, który zyskał uznanie uczestników, była debata krakoska. W przeciwieństwie do tradycyjnych debat, często nacechowanych rywalizacją i manipulacją, ta forma skupia się na wymianie wiedzy i wzajemnym wzbogacaniu się uczestników. Zamiast dążyć do zwycięstwa, młodzi debatanci z Brzezinki skoncentrowali się na poszerzaniu horyzontów. Dzięki temu, mogli lepiej zrozumieć różnorodne perspektywy i podejścia do omawianych zagadnień. Zajęcia te okazały się niezwykle inspirujące, a młodzież chętnie uczestniczyła w dalszych spotkaniach.
Wsparcie kultury i edukacji
Wydarzenie to było częścią szerszego projektu „Hogwart czy Harvard”, który jest realizowany dzięki wsparciu finansowemu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z Funduszu Promocji Kultury. Inicjatywa ta ma na celu promowanie innowacyjnych form edukacji, które nie tylko rozwijają umiejętności akademickie, ale także uczą młodych ludzi wartości takich jak szacunek, otwartość i współpraca. Organizatorzy wyrażają nadzieję, że kolejne edycje przyniosą równie ciekawe doświadczenia i pobudzą do refleksji nad aktualnymi problemami społecznymi.
Źródło: facebook.com/MBPGliwice
