Rezydenci Gliwic obserwowali przez ponad dwa lata intensywne prace budowlane na południowym obszarze gliwickiego dworca. Teraz mogą cieszyć się efektami zakończonej inwestycji, której głównym celem była przebudowa układu drogowego i budowa Centrum Przesiadkowego. Całość prac przekształciła znacząco krajobraz śródmieścia.
Idea stworzenia Nowego Centrum Gliwic narodziła się za prezydentury Zygmunta Frankiewicza i została zrealizowana podczas wielkiej inwestycji, której jednym z etapów była budowa Centrum Przesiadkowego. Budowa tej części projektu rozpoczęła się w 2020 roku i została zakończona pod koniec tego samego roku.
W tym samym czasie trwały intensywne prace nad renowacją układu drogowego na południe od dworca. Całkowita metamorfoza objęła szeroką paletę miejsc, w tym ulicę Bohaterów Getta Warszawskiego, fragment ulicy Zwycięstwa, plac przed dworcem oraz ulice Okopową, Na Piasku, ks. Hlubka i Piwna oraz plac Piastów. Działania obejmowały również odcinki ulic Jagiellońskiej, Traugutta i Tarnogórskiej. Dokonano licznych zmian w organizacji ruchu, uwzględniając potrzeby firm, przedsiębiorstw i restauracji znajdujących się w nowo wybudowanym kompleksie biurowców przy ulicy Piwnej.
Przebudowa układu drogowego związana była z modernizacją około 1,3 km chodników oraz jezdni. Utworzono też ponad 700 metrów ścieżek pieszo-rowerowych i zapewniono nowe przejścia dla pieszych. Wymieniono infrastrukturę podziemną tam, gdzie mogła kolidować z inwestycją. W pobliżu dworca powstała również fontanna, a otaczająca go przestrzeń nabrała zieleni dzięki nowo utworzonym rabatom kwiatowym oraz posadzeniu 158 drzew, w tym 20 platanów klonolistnych, 16 głogów i 7 tulipanowców.
Koszt całkowitej przebudowy układu drogowego na południowej stronie gliwickiego dworca wyniósł około 49,6 miliona złotych. Środki na sfinansowanie inwestycji pochodziły z budżetu miasta oraz wsparcia ze strony Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii w ramach Funduszu Odporności (5,4 miliona złotych).